Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-12-10

Personlighetstest

Via PLOGGEN - Brockmans politiska loggbok hittar jag ett personlighetstest. Det går naturligtvis alltid att ifrågasätta dessa. Men ju fler jag har gjort och ju ärligare svar som jag lämnat ifrån mig, desto mer förundras jag över hur de stämmer - åtminstone med självbilden. Men det är i någon meningden som mäts. Och visst kan ett dåligt test ge konstiga resultat.

Min erfarenhet är att det blir mindre fel med större självinsikt. Det betyder inte alltid att jag gillar det jag ser och läser. Men jag kan samtidigt konstatera en positiv förändring jämfört med när jag gjorde ett betydligt mer omfattande test för ca tio år sedan. Slutsatsen är att försöka förstärka det jag gillar hos mig själv och bestämma mig för vilka negativa saker som jag vill förändra.

Nedan följer resultatet:

Inåtvänd Planläggande Abstrakt Tänkare

SÅDAN ÄR DU:
Du finner din energi i den inre världen och gillar att tänka på saker (utan att nödvändigtvis tala om dem). Du anstränger dig att förstå andra människor.

Du gillar att ha struktur och ordning i ditt liv. Du använder troligtvis din kalender flitigt för att hålla koll på de saker du skall komma ihåg. Du fattar snabbt beslut – även när det gäller din värdering av andra människor. Därför kan din omgivning uppfatta dig som lite dominant emellanåt.
Du fokuserar på "the big picture" och tycker om att teoretisera över VARFÖR saker fungerar som de gör (medan du inte bekymrar dig så mycket om detaljerna). Du är en kreativ person, som gillar att experimentera.
Du tänker logisk och värdesätter problemlösning där du får använda huvudet. Du är en ärlig och renhjärtad person, som bedömer andra människor utifrån samma värderingar som du bedömer dig själv.

Försök gärna själv genom att klicka här.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida