Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2007-01-29

Den sexiga skalligheten

Under rubriken "Den sexiga skalligheten" skriver DN. De gör en i många avseenden korrekt analys. De har med Telly Aristotele "Kojak" Savalas, F. Reinfeldt och en del andra. Inget fel i det. Men det känns emellertid som ett journalistiskt havsverk. - Jag tror och hoppas att ni alla förstår vad jag menar:-)

3 kommentarer:

Klockan 7:17 em , Anonymous Anonym sa...

Redan Aristoteles hade en teori som gick ut på att skalliga män är mer potenta än andra. Håret föll av för att svalka deras heta inre. Men å andra sidan var det rätt länge sedan Aristoteles och den skolastiska vetenskapen motbevisades...

 
Klockan 9:07 em , Blogger Nya Bergérusbloggen 3.0 sa...

Yes du har säkert rätt, men Aristoteles sa även följande:
"Det män och kvinnor strävar efter är lycka"
Relevant även idag, så han hade inte bara fel, den gode Aristoteles:-)

 
Klockan 9:43 fm , Anonymous Anonym sa...

för mig kommer du alltid ha lite halvlångt lockigt hår som när vi gick på Thin Lizzy 1982

:-)

Johan

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida