Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2007-01-20

Uppåt för (s) utan att (m) backar

DN redovisar idag en ny opinionsundersökning från Synovate Temo. Den visar på en fortsatt glädjande utveckling för framförallt mitt parti. Tyvärr är det inte Socialdemokratin som har rosat marknaden, utan den borgerliga regeringen som genomför de skarpa förslag som också var deras vallöften. Deras problem var att väljarna nog inte uppfattade hela innebörden i deras budskap. Väljarna gillade den melodi som de borgerliga trallade på, men de lyssnade nog inte så noga på texten.
Den andra utvecklingslinjen som pågått ett tag, men som försvagas i en valrörelse när även de mindre partierna kommer fram från "vinterförvaringen", är att svensk politik så sakteliga går mot färre partier. Som det ser ut just nu kommer nog (kd) eller (c) och (v) att vara borta efter valet 2014.

Andra bloggar om:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida