Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2007-01-18

YES!!! Nu blir det Mona!!!

Nu har partiets valberedning haft presskonferens och presenterat ett förslag till ny ordförande för partiet. Det är ingen hemlighet att jag är både stolt, nöjd och glad. Det blev bättre än vad jag hade kunnat hoppats på i höstas.

Jag noterade också att Mona Sahlin hade en avspänd hållning och att glittret i ögonen fanns där. En något märklig iaktagelse kan tyckas. Men det gjorde mig än mer övertygad om hur bra och rätt valberedningen bedömning är. En eloge också till Lena Hjelm-Wallén som alltid är mycket coolare, i alla avseenden, än vad hon ger sken av.

Såg också en snutt från en intervju med aktuellts Mats Knutsson där Mona både lyckades att kommunicera värderingar, ödmjukt möta de olika ståndpunkter som finns i partiet och samtidigt initiera en debatt om morgondagens syn på näringspolitiken. Särskilt imponerande en dag som denna, att också lyckas få fokus på politikens innehåll.

- Jag kan också hålla med Metallklubbens ordförande på SAAB i Trollhättan, som i ett TV inslag menade att Fredrik Reinfeldt närmast är lite rädd för att möta Mona Sahlin i en debatt.

- Nu vinner vi valet 2010!

Andra bloggar om:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida