Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2007-01-17

Mina förhoppningar stärks. Jag hoppas på Mona!

Det kommer att ordna sig! Det känns på något vis som att ingen kommer att sätta krokben för Mona Sahlin nu. Jag har hela tiden hoppats och trott, men inte riktigt vågat argumentera för Mona alltför tidigt.
Risken har tyvärr varit överhängande för att de som hyser andra känslor i ordförandevalet, ska ägna mer kraft åt att skada hennes kandidatur istället för att argumentera för en egen kandidat.

Ingenting är klart, men det finns som förväntat ett massivt stöd i partiorganisationen. Aftonbladet kunde också igår redovisa en Sifo undersökning som ändå ger en hint om att stödet minsann inte är dåligt hos allmänheten heller.
Det är en rasande stor skillnade på en SIFO som ändå görs både metodiskt och noga i relation till de web-omröstningar. Skillnaden är minst lika stor som prisskillnaden för Aftonbladet mellan dessa olika undersökningsmetoder. Resultatet är också minst sagt annorlunda.

För mig har frågan om en kvinnlig ordförande varit av underordnad betydelse. Det viktigaste är politikens innehåll, kunskap och ledarskap. Med Mona kommer vi Sossar att få alla dessa delar i världsklass. Och jag är ganska säker på att de medborgare som är skeptiska kommer att bli positiva när de får "lära känna" Mona istället för att bilda sig en uppfattning byggd på de rykten som sprids.

Nu hoppas jag bara, att jag inte har hoppats för mycket.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida