Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-12-11

Mikael Damberg - "(s) är ett idéparti, inte ett klassparti"

I dagens nummer av AiP skriver ordföranden i Stockholms läns (s) partidistrikt, Micke Damberg om valet och den valanalys som pågår. Jag väljer att citera ett centralt stycke i artikeln:




"Jag hoppas verkligen att ”förnekelsefasen” snart är över så att eftervalsdiskussionen kan bli mer analytisk och framåtsyftande. Men det finns naturligtvis en risk att ”förenklingsfasen” i stället infinner sig: ”Om bara socialdemokraterna hade pratat lite mer om jobben hade vi vunnit”. ”Om vi bara hade klivit ett rejält steg åt vänster – eller åt höger – så hade det nog gått vägen”.
- Men är det verkligen så enkelt?"


Min rekomendation är att läsa hela Micke Dambergs debattartikel i AiP, eftersom det är en av de få riktigt begåvade inläggen i eftervalsdebatten. Läs här.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida