Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2007-03-06

Landshövdingen besökte Tyresö

För en vecka sedan så besökte Stockholms läns nya landshövding den i särklass vackraste kommunen i länet. Från Länsstyrelsen så deltog landshövding Per Unckel och hans medarbetare länsöverdirektör Bo Hansson och landssekreterare Carl-Gustav Hagander.

En riktigt bra politisk utnämning
Per Unckel överträffade alla mina förväntningar och den mediabild jag haft. Först och främst var Per Unckel en genomtrevlig person att möta. Dessutom väldigt påläst efter så kort tid i tjänst, han hade en tydlig agenda som handlar om att värna Stockholmsregionen på ett konstruktivt sätt som omfattar en bred politisk majoritet.
Det var två saker som slog mig, dels att han som person var så strukturerad. Det andra att det inte är så dumt med politiska utnämningar. Som före detta moderat partisekreterare har han en erfarenhet som inga akademiska studier eller tjänsteår som ämbetsman kan ersätta. Kort sagt, jag tror att Stockholm har fått en riktigt bra landshövding.

1 kommentarer:

Klockan 5:43 fm , Anonymous Anonym sa...

Anders: Jag har själv snackat med Per på tunnelbanan. Vi pratade då om media eftersom han satt med i SvDs styrelse. Jag fick just samma känsla. En mycket sympatisk person som var kunnig om det han arbetade med.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida