Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2007-02-22

Mot Värmland - Hårdrockande s-ombudsman

I april så byter jag jobb. Tre år som oppositionsråd är ganska lagom. Det gäller att sluta medan omgivningen fortfarande anser att man gör ett hyggligt jobb. Jag hade gärna varit kvar ett år till, men inte tre år till. Och nu kom den här chansen att få hoppa lite längre. Inte bara byte av jobb utan även bostadsort och miljö. Och chanser styr man ju som bekant inte över.

Tyresö kommun skriver på sin hemsida om detta och jag har redan hunnit bli intervjuad i Värmlands Folklad, med den coolaste rubriken som jag någonsin fått i en intervju. Annars brukar det oftast stå något om kommunens hantering av den och den frågan, eller tidigare om personvalsinslaget i partivalet. Nu var rubriken: "Hårdrockande s-ombudsman"

7 kommentarer:

Klockan 2:28 em , Blogger Nathalie Sundesten Landin sa...

Stort grattis till ditt nya jobb! Rocka fett! Men hur ska asfalts-Abbe överleva:-)

Kram 1/3 av kollektivet Lyckan

 
Klockan 2:38 em , Blogger Nya Bergérusbloggen 3.0 sa...

Tack! I Värmlandsskogarna så plockar man inte primärt svamp, där kör man rally:-)
Så det ordnar sej och ordnar det sej inte så kvitter det...

 
Klockan 3:22 em , Anonymous Anonym sa...

Förstår att det är din företrädare som rekryterat dig. Han är en klok man. Dessutom känd för sina positiva inlägg på 26manna. Återstår att se om du tar vid där...
/Lasse

 
Klockan 5:24 em , Anonymous Anonym sa...

Är det riktigt genomtänkt att lämna "lenet"? Fast det är bara att gratulera Värmland. De får en äkta lensombudsman, som var med på den tiden när världens största och bästa SSU-distrikt rockade... Vad händer i Tyresö? Fast i bloggosfären finns inga avstånd, så vi kan hålla koll på dig efter april också.

 
Klockan 11:37 em , Anonymous Anonym sa...

Häftigt hörrödu, många stora lycka till med nya jobbet. Då kommer man inte springa på dig på gången nåt mer. Kanske hinner med nån fest innan du drar, tjata lite på Hasse:)

Kram Therese

 
Klockan 11:20 fm , Blogger Nya Bergérusbloggen 3.0 sa...

Jag kan berätta att det i huvudsak kommer två reaktioner. Den ena är lite tillspetsat: "Har du hål i huvudet, flytta från all ära och redbarhet". Den andra reaktionen är: "Vad häftigt" - "Det skulle jag också vilja" eller "Att ni törs"

Stort tack för alla glada tillrop, de värmer! / ABBE

 
Klockan 12:36 em , Blogger Krassman sa...

Abbe: Grattis till jobbet i Värmland. Jag hör av mig nästa gång jag är på MC klubben i Kristinehamn så vi kan täffas något.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida