Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2007-05-27

BBQ tips

Förmodligen läser du redan nu om nästa sommars viktigaste grilltrend. Tar du efter kan du kalla dig själv för tidig pionjär.

För oss som fortfarande grillar med kol eller briketter har jag nu ett lysande tips. Strunta i tändvätskan det är bara onödigt. En elektrisk tändgaffel är också begränsande. Utan igår så kom jag ihåg att testa min alldeles egna innovation. Varmluftpistolen.
Kör varmluftpistolen på hösta effekt. Den tänder grillen och den svarar också för att tillföra luft. Jag har aldrig fått så fin och jämn glöd. Och relativt fort gick det oxå. I allafall i kolgrills mått mätt.

3 kommentarer:

Klockan 10:59 em , Blogger Nathalie Sundesten Landin sa...

En till mig närstående, gissa vem, har börjat ta till hårfönen...

 
Klockan 9:37 fm , Anonymous Anonym sa...

Tack för tipset, Abbe!

Jag har tidigare kört med tändgaffeln och tyckt det fungerat bra men nu skall det bli grilla av.

/Anders

 
Klockan 9:28 em , Blogger Calle Fridén sa...

...nu förstår jag vart mina varmluftspistoler tar vägen...

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida