Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2007-03-11

Årsmöte med Wanja och Martin

Igår hade Socialdemokraterna i Tyresö årsmöte. Det var ett bra och ganska välbesökt möte, där både en del äldre medlemmar, medlemmar som traditionellt inte kommer så ofta och många ganska nya medlemmar deltog. En bra blandning alltså.


Trots det vackra vädret så var vi ca 80 personer som förutom att behandla verksamhetsberättelse välja ny styrelse och allt annat som man gör på ett årsmöte också fick tillfället att lyssna till Wanja Lundby-Wedin som till vardags är LOs ordförande. Wanja berättade lättsamt om sin syn på morgondagens utmaningar inom framförallt arbetsmarknadens område, sin relationen och sitt förhållningssätt till både den gamla och den nya regeringen. Där relationen är helt annorlunda men förhållningssättet precis detsamma. Efter en inledning så gavs möjligheten att ställa frågor och komma med synpunkter och medskick.

Dessutom så beslutade årsmötet att utse min efterträdare som oppositionsråd i Tyresö. Valet föll på Martin Nilsson. Det blir en föryngring på posten, då Martin är sex år yngre än mig. Han tar också med sig en rik erfarenhet från politiskt arbete efter att ha suttit 15 år i riksdagen (yes, han måste ha varit ganska ung när han kom in...) Martin har var också under några år distriktsordförande för Socialdemokraterna i Jönköpings län.

Och självfallet så har Martin en blogg oxå!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida