Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2007-03-19

I helgen var jag med och valde Mona!!!

I helgen var jag som valt ombud för Stockholms läns partidistrikt med och valde Mona Sahlin till ny partiordförande för Socialdemokraterna. Det var präktigt coolt. Det mesta har rapporterats i massmedia, men det som inte riktigt har kommit fram var den otroliga stämningen och det självförtroende som var skapligt innan kongressen, och som fullkomligt växte likt en lavin under helgen.
Den Danska partiordföranden Helle Thorning-Schmidt och den Isländska
partiordföranden Ingibjörg Sólrún Gisladóttir (Island) gratulerar Mona Sahlin.
Mona höll för övrigt en fullkomligt glimmrande tal som jag starkt rekomenderar alla att läsa eller lyssna på. Riktigt, riktigt bra!

Mona Sahlin hälsade även Margot Wallström från Värmlands partidistrikt välkommen tillbaka till partiarbetet genom att utse henne och Jan Eliasson att forma en utrikespolitisk arbetsgrupp. Hyggligt tung erfarenhet där också.

Man kan väl utan överdrift säga, att "mina" två partidistrikt kom väl ut från denna kongress!

3 kommentarer:

Klockan 9:05 fm , Anonymous Anonym sa...

Du har alltså blivit ombudsman på PD i Värmland? Trodde ett tag att du jobbade med Mona?Familjen följer mer?

 
Klockan 10:56 fm , Blogger Nya Bergérusbloggen 3.0 sa...

Yes, jag börjar om några veckor, börjar med att veckopendla, sedan går flytten för oss alla.

 
Klockan 1:12 em , Anonymous Anonym sa...

Grattis och lycka till, ett bra partidistrikt du tar över!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida