Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2005-08-21

I´m dancing in the moonlight

Jag har tidigare hyllat Totta Näslund på min blogg.
Om jag någonsin har haft en idol så är det Phil Lynnot - En musikalisk mästare. Phil Lynotts bana som sångare började med skivan som bar namnet Thin Lizzy, precis som gruppen han var sångare i och precis som sig bör.

Det var om jag minns rätt 1970, med Eric Bell på gitarr och Brian Downey på trummor.Eric Bell lämnade gruppen ganska tidigt och kom att ersättas av följande gitarrister: Gary Moore, Scott Gorham och Brian Robertson, Snowy White och John Sykes. Under en period fanns även Darren Wharton med på keyboard.
Att som aftonbladet hävda att det rörde sig om några skivor på 80-talet är att förminska Thin Lizzys storhet.
Jag blev så glad över statyn. Trots Bono, så är Phil Lynott störst av Eires alla stjärnor och den staty i brons, som i naturlig storlek återfinns mitt i Dublins centrum är ett fint erkännande.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida