Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2005-09-05

Ovanligt många företag har startats

Sveriges Radios Ekoredaktion har idag en glädjande nyhet. I ingressen så sägs följande:

"Det startas ovanligt många företag i Sverige just nu. Statistik från Bolagsverket visar att 31 121 startats fram till och med juli. Det är väsentligt fler än i fjol."

Ekoredaktionen har också den goda smaken att intervjua de två ägarna till Tyresö Handelsträdgård - Jenny Larsson och Anna Pettersson som är företagare och driver verksamheten tillsammans.
- Det känns också extra roligt, tycker jag, att det är två kvinnor som lyckats så bra med sitt företag att de uppmärksammas både här och där.

Artikeln kan både läsas och höras på SR:s webplats.

1 kommentarer:

Klockan 11:26 fm , Anonymous Anonym sa...

Det var kul med en positiv nyhet för en gångs skull. Annars är man ju mest van att höra klagovisor över hur dåligt det går för Sverige. Är "Alliansen för maktskifte" eller vad dom nu kallar sig underrättad?

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida