Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2005-09-04

Stjärnornas Krig Episod 3

Idag var jag och såg Stjärnornas Krig Episod 3, med mina två yngsta barn. Tioåringen var lyrisk, trettonåringen var ljummen i omdömet. Femtonåringen ville inte ens följa med, för han är både insiktsfull och har koll...
Filmen varade i två (2) timmar och tjugo (20) minuter!!! Vilket var mer än vad jag orkade genomlida . Efter en dryg timme gick jag ut och köpte Aftonbladet och satte mig utanför salongen. Tålamod är en dygd, tjena!
Personligen tycker jag att det var en riktigt usel rulle, ungefär som en filmatisering av ett flipperspel.

Själv hade jag velat se Herbie, men det förslaget dömdes ut redan innan vi åkte iväg till bion.

Efter filmen åt vi Grekisk fastfood, i foodcourten på Heron City, svindyrt, men lite godare än Mackis i allafall...
Lammfilén rekomenderas, även om Tzatzikin var riktigt mesig.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida