Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2005-09-02

Uteslutning väntar vissa moderater?

Jag har tidigare skrivit om att minst 15 av de 27 på partiet/kandidatlistan Framtidens Kyrka som kandiderar till kyrkofullmäktige i Tyresö tillhör också ett annat parti, fast de försöker förspegla att de är opolitiska. Minst två av dessa är moderater. Idag rapporterar DN att moderater som kandiderar på en annan partilista antingen får lämna partiet eller så blir de uteslutna. Det är inget konstigt med det, de flesta partier har den ordningen.
För att som Ulf Perbo, använda liknelser från sportvärlden, så kan man inte ha kontrakt med både Gnaget och Bajen samtidigt.

I Jönköping blir de moderater som kandiderar på ett annat partis lista uteslutna. Under dagen har jag förstått att för Tyresös del så kommer Moderata länsförbundet i Stockholms län inte att vidta några åtgärder mot de som bryter mot de moderata stadgereglerna.

1 kommentarer:

Klockan 11:04 em , Blogger Karin Borgström sa...

Bäste Anders!

Luk 6:37-42

Guds frid!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida