Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2005-11-20

Seger i Danska kommunalvalet

I våras vann Labour regeringmakten i UK, historiskt för tredje gången. För någon månad sedan vann Arbeiderpartiet och Jens Stoltenberg valet i Norge. Och nu har Socialdemokratin vunnit en stor seger i danska kommunalvalet. Framgången i Danmark ska också ses i ljuset av att partiet gått kräftgång de senaste åren. Mycket talar för att Sosse-Tarja väljs om till president i Finland.

Trenden är tydlig och visst kommer dessa segrar att påverka även utgången i det svenska valet.

Dag Larsson skriver bättre och mer utförligt om det danska valet här.

Avslutningsvis kan jag inte motså att citera ur Ulf Lundells sång "Bättre Tider".

"Vi går mot bättre tider
tro mej, tro mej
Det här är inget skämt
Och inte heller är det
tro mej, tro mej
nånting som jag själv bestämt
Vi går mot öst
Vi går mot väst
Vi går mot liv
Vi går mot fest
Vi går mot bättre tider
tro mej, tro mej
för det har tiderna själva bestämt"

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida