Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2005-09-15

Inte husförhör hos Prosten, men väl en ny Kyrkoherde i Tyresö

Idag har jag träffat den nya kyrkoherden i Tyresö församling. Det var kommunalrådet Berit Assarsson (m), kommunchefen, Staffan Isling och jag som träffade Kyrkorådets ordförande, Irene Pierazzi (s) vilken presenterade Anders Berglund för oss.

Anders Berglund kommer närmast från en befattning som kyrkoherde i Hedemora.

Det är naturligtvis svårt att bilda sig en uppfattning, efter en timmes samvaro över en lunch, men jag kände instinktivt att Anders Berglund kommer att bli bra för Tyresö församling. Han verkar veta vad han vill och också ha förmågan att genomföra detta i praktisk handling.

Jag vill bara lyckönska Anders Berglund och Tyresö Församling.

Och på söndag så tycker jag att alla ni som har rösträtt i kyrkan, ska kryssa för Irene Pierazzi på de Socialdemokratiska valsedlarna till Tyresö församling, Stockholms stift och Kyrkomötet!

2 kommentarer:

Klockan 2:35 em , Blogger paradox55 sa...

Jag har skrivit om Tillgänglighet i Tyresö...

Frågar mig vad du tycker om frågan?

http://peko.se/blogg/2005/09/tillgnglighet-i-tyres.html

 
Klockan 10:46 em , Blogger paradox55 sa...

Trevlig med politiker som fångar bollarfrån medborgarna...men jag vet ju att du lyssnar.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida