Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2005-09-06

Jurymedlem i bullbakstävling

Igår så var jag jurymedlem i Tyresö Centrums bullbakstävling, inte en sådan där elak människa som Clabbe i Idol, utan precis så där snäll som man blir då någon bjuder en på nybakta bullar.

Det var sex bidrag som tävlade. Vinnaren utsågs igår av en jury och förutom ett fint pris så kommer bullen att bakas under Tyresö centrums 40-års jubileum och säljas av Seattle Coffee Factory.

Vilken bulle som segrade i tävlingen kommer att presenteras under jubileumshelgen den 16-18 september. Jag kan avslöja så mycket som att den vinnande bullen vann på poäng, min favorit kom tvåa.
Men vilken bullen var som tog hem tävlingen, får du reda på om en dryg vecka. Håll ut!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida