Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2005-11-29

Sätt dit langaren!

Riksdagsledamoten, Jan Emanuel Johansson och nätverket "Medborgare mot knarklangare" har startat en ny hemsida där medborgare i hans hemkommun Norrtälje kan anmäla de som langar knark. Anmälan kan även ske anonymt.

Dessutom kan den som har egna narkotikaproblem, anmäla sig för vård, på en annan del av hemsidan - Jag vill ha hjälp med mitt missbruk»».

Detta är ett utmärkt sätt att både hjälpa till praktiskt och att påverka så att narkotikafrågan kommer högre upp på den politiska dagordningen.

Även Aftonbladet skrivet idag om Jannes nya hemsida. Läs mer där.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida